Jdi na obsah Jdi na menu
 


vše o upírech

20. 11. 2006
  1. Úvod aneb Proč zas sakra upír!?
  2. Vzhled a chování
  3. Klan
  4. Vznik a Historie
  5. Vztah ke společnosti
  6. Fungování zranitelnost
  7. Speciální terminologie, vysvětlení...
  8. Rasa nebo povolání? ..a kaj se to řeší
    • Jak se řeší úrovně, synchronizace s pravidly a specifičnosti
    • "Povolání" upír, vlastnosti a jejich stupně
    • Upíří obřady
    • Upíří schopnosti
    • Upíří magie
  9. Slovo závěrem
  10. Poděkování

Obsah:

  1. Úvod aneb Proč zas sakra upír!?
  2. Vzhled a chování
  3. Klan
  4. Vznik a Historie
  5. Vztah ke společnosti
  6. Fungování zranitelnost
  7. Speciální terminologie, vysvětlení...
  8. Rasa nebo povolání? ..a kaj se to řeší
    • Jak se řeší úrovně, synchronizace s pravidly a specifičnosti
    • "Povolání" upír, vlastnosti a jejich stupně
    • Upíří obřady
    • Upíří schopnosti
    • Upíří magie
  9. Slovo závěrem
  10. Poděkování

Úvod aneb Proč zas sakra upír!?

...nejste-li PJ a chcete-li aby váš PJ použil ve vašem světě promakané a stylové upíry, nečtěte ani řádku. Ani úvod. A pochopitelně nehodnoťte. Prostě mu řekněte že tu jsou. Pokud chcete vědět, jestli to stojí za to číst, optejte se jiného člověka na jehož slovo dáte a o němž si myslíte že to četl. Tím že jej přečtete příspěvek herně znehodnotíte sobě i svým spoluhráčům. A to i pokud přečtete malou část. Věřte mi, já to znám narozdíl od vás do nejmenších detailů. Máte-li o upírech běžnou představu z našeho světa, nebo představu z bestiáře nevadí. Je to spíš dobře, tušíte co to zhruba upír je a máte ideální průpravu pro to abyste na základě těchto znalostí mohli ve hře upíry pomalu ale jistě rozpoznávat, na to abyste si je pořádně užily a se šikovným PJ časem odhalili i jejich tajemství a roli ve světě. To by vám jako hráčům mohlo stačit a včil dejte echo svému PJ. Jako hráči přečtením můžete pouze ztratit.

Proč upír? Jednoduše proto že mám o nich svou, poměrně ucelenou představu. Pokusil jsem se příspěvek zpracovat také tak, aby nejen řekl zde a zde to bude takhle a hotovo. Pokud to šlo, nabídl jsem zpravidla více postupů a z nich doporučil jeden, mně nejlépe vyhovující. Příspěvek se snaží dívat na upíry ze všech možných pohledů které mohou mít na hru významnější vliv. Výchozím bodem tu není jeden upír jako individuum(i když i tato možnost je nabídnuta). Není to ani celá upíří společnost, která by na zakomponování do dobrodružství byla velice těžkopádná a vyžadovala nějaké "nadnárodní upíří instituce". Vycházím z poměrně malé soběstačné upíří komunity v interakci s relativně malou správní jednotkou(zpravidla městem), ale i s dobrodruhem jako jedincem. Upíří komunita (dále Klan) se z pohledu dobrodruha chová jako jediná nestvůra s mnoha zvláštními útoky. Nicméně jako nestvůra s možnostmi které se blíží těm nejmocnějším iluminátům. Resp. upíří klan vlastně iluminátem je a je pro něj životně důležité, aby jím pokud možno zůstal. Vyhrocený konflikt s klanem by měl mít pro postavu podobný průběh jako konflikt např. s moudrým drakem. Pokouším se jej tvořit tak aby jej bylo možné aplikovat i na postavy na nejnižších úrovních. Záleží na zručnosti a záměrech PJ a schopnostech družinky, kdy se postavám podaří pohlédnout do zákulisí nesmrtelného života. Postavy mohou projít mnoha různými stádii ve vztahu k upířímu klanu. Něco je nastíněno, něco PJ jistě napadne během hry. Nabízí se také možnost že upíři se rozhodnou postavy (na sklonku jejich života, nebo i dřív) přijmout mezi sebe(nebo po tom také postavy mohou celý život toužit). Pro toto existují také pravidla, nicméně bych upozornil že jde o poměrně velký zásah do rovnováhy pravidel a rozhodně bych to nedoporučil nezkušené družině na nízké úrovni. Vlastně by to mohlo být takové neveselé ukončení hry. Postavy jsou najednou tak mocné, jsou nesmrtelné tak, jak po tom celý život toužily... Nebyla ta možnost hrdinské smrti přece jenom lepší? Nicméně upozorňuji že tento příspěvek odpovídá jen a jen mojí představě a není použitelný do každého světa. Na druhou stranu, myslím že do mnoha světů je zařaditelný okamžitě a to i bez úprav. Na kritiky jako "Je to blbost upíři kadí růžová hovínka, viděl jsem to ve filmu Blejt. Zelená hovínka se v žádném filmu nevyskytují." nehodlám reagovat. Naopak o věcech jako: "Myslím že růžová hovínka jsou lepší protože ..., zelená hovínka upíra moc herně přesilují, protože v trávě nejsou vidět a dobrodruh do nich může šlápnout." diskutovat budu a jsem velice vděčný za každé podobné upozornění. Uznávám jednu věc a to že upírů je tady už tolik, že už se to málokomu z redaktorů bude chtít číst. Co na to říct. Snad jen to že jsem tomu věnoval tolik času, promakával to do takových detailů že to můžete schválit a dát tomu nějaké lepší hodnocení i bez čtení:-).

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

upíři

(nika, 2. 3. 2009 11:33)

http://world3.monstersgame.cz/?ac=vid&vid=300024513